2/11/2012

Επίσκεψη Β' Τάξης στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης

Την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου η Β' Τάξη θα πραγματοποιήσει επίσκεψη στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, όπου τα παιδιά θα παρακολουθήσουν τα προγράμματα:
α) Αν τα δέντρα μιλούσαν...
β) Θέλω να... ζωγραφίζω τα θέλω μου.

Ποσό συμμετοχής 8€ (5€ είσοδος και 3€ το λεωφορείο)




Το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης ( Μ.Ε.Π.Τ.) εκθέτει έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών 4 έως 14 ετών. Ειδικεύεται σε ένα ιδιαίτερο αντικείμενο, την τέχνη που δημιουργούν τα παιδιά, γεγονός που το καθιστά από τα ελάχιστα στο είδος του στο διεθνή χώρο.
Στα 16 χρόνια λειτουργίας του, από το 1994 έτος ίδρυσής του, έχει θέση ως σκοπό τη μελέτη και προβολή της παιδικής τέχνης, την αισθητική καλλιέργεια των παιδιών, την ανταλλαγή εκθέσεων και τη συνεργασία με αντίστοιχους φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Οι συλλογές του Μουσείου εμπλουτίζονται κάθε χρόνο. Περιλαμβάνουν 6.000 έργα, συμμετοχές σε Διαγωνισμούς Παιδικής Ζωγραφικής που οργανώνει το Μουσείο, έργα από τα εικαστικά εργαστήρια για παιδιά και άτομα με αναπηρίες που πραγματοποιούνται στο χώρο του, παιχνίδια με άχρηστα υλικά παιδιών της Αφρικής, έργα παιδιών της Κατοχής, συμμετοχές στη διεθνή έκθεση «τα παιδιά ζωγραφίζουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες» και τα πρώτα δείγματα εικαστικής γραφής των παιδιών της φυλής των Καλάς.
Αντλώντας από τις συλλογές του, το Μουσείο ανανεώνει τις εκθέσεις στο χώρο του τακτικά, αναδεικνύοντας διάφορες θεματικές ενότητες.
Στα πλαίσια των εκθέσεων το Εκπαιδευτικό Τμήμα του Μουσείου σχεδιάζει και πραγματοποιεί σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα.
Στελέχη ειδικά καταρτισμένα σε θέματα τέχνης, αναλαμβάνουν δίωρα εικαστικά εργαστήρια  τρίμηνης και οκτάμηνης διάρκειας καθώς και αυτοτελείς εορταστικές εικαστικές δραστηριότητες  την περίοδο διακοπών.
Υπηρετώντας το σκοπό του, δανείζει μουσειοσκευές σε σχολεία της περιφέρειας, οργανώνει σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, συμμετέχει σε ημερίδες και το 2005 οργάνωσε το 1ο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα τη παιδική τέχνη στο Μουσείο Μπενάκη.
Από το ξεκίνημά του το Μουσείο προβάλει την παιδική τέχνη στην Ελλάδα με σημαντικότερες εκθέσεις στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου στο Ηράκλειο της Κρήτης, στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, στο Μέγαρο Μουσικής, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο κτίριο της Παλαιάς Βουλής  και διεθνώς στο Μέγαρο Ηνωμένων Εθνών, στο Ολυμπιακό Μουσείο στη Λωζάνη, στο Μουσείο Παιδικής Τέχνης στη Χαμάντα της Ιαπωνίας, στο Διεθνές Μουσείο Παιδικής Τέχνης στο Όσλο, στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία του Ελληνικού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.
Παράλληλα προώθησε συνεργασίες με τα Γραφεία Πολιτιστικών Θεμάτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.Π.Ε.Π.Θ.  το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο, την Unicef, τη Γενική Γραμματεία Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, το WWF, το Κ.Ε.Θ.Ε.Α., την InternationalPaintPals στην Ατλάντα και την TateModern στο Λονδίνο.
Στο πωλητήριο του Μουσείο διατίθενται αποκλειστικά λευκώματα, παιχνίδια τέχνης, κάρτες, αφίσες και αναμνηστικά μικροαντικείμενα τέχνης με έργα από τις συλλογές του.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
Το Εκπαιδευτικό τμήμα του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης μελετάει, σχεδιάζει, υλοποιεί Εκπαιδευτικά Προγράμματα που έχουν στόχο να μετατρέψουν την επίσκεψη στο Μουσείο σε μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία.
Σκοπός του Μουσείου, τόσο με τις εκθέσεις όσο και με τα προγράμματα που πραγματοποιεί, είναι να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν ότι η τέχνη έχει τη δύναμη να προβληματίζει, να ευαισθητοποιεί, να προκαλεί και να προτείνει λύσεις σε θέματα που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο.

Φιλοσοφία όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μ.Ε.Π.Τ. είναι:
  • να αναδειχθεί η αξία και η μοναδικότητα της παιδικής τέχνης να βοηθήσει τα παιδιά
  • να ανακαλύψουν ποικίλα υλικά και τεχνικές ζωγραφικής
  • να αναπτύξει την προσωπική έκφραση του κάθε παιδιού
  • να οδηγήσει στη συνειδητοποίηση του κοινωνικού ρόλου της τέχνης
  • να συμβάλει στη διαμόρφωση της αισθητικής κρίσης τους

Με την παρότρυνση του ερμηνευτή και την βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων, εκπαιδευτικών φυλλαδίων και εικαστικών παιχνιδιών τα παιδιά οδηγούνται:
  • Στην εξερεύνηση του Μουσείου
  • Στην παρατήρηση και ανάλυση των εκθεμάτων
  • Στην απόκτηση εμπειριών και ερεθισμάτων
  • Στην εικαστική έκφραση και δημιουργία
Τα προγράμματα σχεδιάστηκαν για να πραγματοποιηθούν σε δύο αυτόνομα μέρη: στο χώρο του Μουσείου και στο χώρο του σχολείου. Συνοδεύονται από ένα εκπαιδευτικό πακέτο για κάθε ομάδα, το οποίο περιέχει Φύλλα Εργασίας και συμπληρωματικό υλικό και δίδεται στον εκπαιδευτικό της τάξης μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος.

6Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου