10/25/2013

Έναρξη εξωσχολικών δραστηριοτήτων 2013-2014


Αγαπητοί γονείς,
Στις καθιερωμένες απογευματινές δραστηριότητες που διοργανώνουμε κάθε χρόνο, προσθέσαμε νέες, που θα πραγματοποιηθούν εάν υπάρχει ικανοποιητική συμμετοχή. Σε αναμονή και των αθλητικών δραστηριοτήτων (ποδόσφαιρο - μπάσκετ) που έχει υποσχεθεί ο Δήμος,  σημειώστε τις δραστηριότητες που γίνονται στο χώρο του σχολείου μας:
  •  Παραδοσιακοί χοροί, κάθε Τετάρτη 16.30- 18:00.
  • Σύγχρονος χορός-Hip Hop κάθε Τρίτη 18:30 – 19:30  για τις τάξεις Α, Β, Γ  & 19:30 -20:30 για τις τάξεις Δ, Ε, ΣΤ.
  • Βιωματική Ιστορία Τέχνης (Ζωγραφική) κάθε Παρασκευή  16:45 – 18: 15. 
Επίσης, στο χώρο του 3ου Δημοτικού Σχολείου (Μπουμπουλίνας & Κυκλάδων):
  • Σκάκι για παιδιά, κάθε Τρίτη & Πέμπτη και ώρες  17:00-18:00 ή 17:30-18:30.
Παράλληλα θα λειτουργήσει σε τακτά χρονικά διαστήματα «σχολή γονέων» με ποικίλη θεματολογία. Πρώτη συνάντηση, Παρασκευή  01.11.2013  19:15 - 21:00 με ψυχολόγο που θα μιλήσει στους γονείς σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών και τους τρόπους αντιμετώπισης.
Για περισσότερες πληροφορίες  μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε  με τα μέλη του Συλλόγου.





 ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ - HIP HOP

Το μάθημα είναι ένας συνδυασμός hip hop με στοιχεία σύγχρονου χορού. Στόχο έχει την εκμάθηση του ρυθμού μέσα από την κίνηση, την ενδυνάμωση του σώματος καθώς και τη γνωριμία του με αυτό, την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της συνεργασίας. Όλα αυτά με ένα διασκεδαστικό τρόπο που δίνουν τη δυνατότητα στο παιδί να εκφραστεί, να εκτονωθεί και να νιώσει τη χαρά που του προσφέρει ο χορός.

Το μάθημα είναι χωρισμένο σε 2 μέρη. Στο 1ο μέρος γίνεται η προθέρμανση του σώματος μέσα από ασκήσεις ενδυνάμωσης και ευλυγισίας σε συνδυασμό με χορευτικές κινήσεις. Στο 2ο μέρος τα παιδιά μαθαίνουν μία χορογραφία η οποία σε κάθε μάθημα εξελίσσεται.



ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 Η γνώση της ζωγραφικής ωφελεί τους μαθητές γιατί καλλιεργεί συνολικά το άτομο, αναπτύσσοντας σταδιακά ικανότητες ανάγνωσης και γραφής, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει τη διαίσθηση, το συλλογισμό, τη φαντασία και την επιδεξιότητα σε όλες τις μορφές έκφρασης και επικοινωνίας. Η ζωγραφική είναι ένας τρόπος γνώσης. Οι μαθητές αναπτύσσουν καλύτερα την ικανότητά τους να κατανοήσουν τον κόσμο τους όταν μαθαίνουν μέσω των τεχνών. Καθώς δημιουργούν έργα ζωγραφικής μαθαίνουν πως να εκφράζονται και να επικοινωνούν με τους άλλους. Στο συγκεκριμένο
μάθημα, τα παιδιά προσεγγίζουν με βιωματικό τρόπο την Ιστορία της Τέχνης και εξοικειώνονται με τη ζωή και το έργο των εκπροσώπων κάθε καλλιτεχνικού ρεύματος.

 ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ

 Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να επιτρέψει σε παιδιά διαφορετικών ηλικιών να γνωρίσουν την Ιστορία της Τέχνης διαφορετικών περιόδων και καλλιτεχνών, τις ειδικές τεχνικές τους, τα θέματα των πινάκων τους και τη γενικότερη επίδραση τους σε κάθε περίοδο της Ιστορίας της Τέχνης. Επίσης, καλλιεργεί ικανότητες σχεδίου και ζωγραφικής και δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να  προσεγγίσουν την τέχνη και να γνωρίσουν τον υπέροχο κόσμο της. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει διαπολιτισμικό χαρακτήρα, καθώς εμπεριέχει καλλιτέχνες απ’ όλο τον κόσμο και παρουσιάζει διαφορετικούς πολιτισμούς, αξίες και ιδεώδη.

 ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ
  1. Τα παιδιά αναπτύσσουν κριτική σκέψη απέναντι σε έργα τέχνης (πίνακες ζωγραφικής).
  2. Κάθε έργο των παιδιών αποτυπώνει τον τρόπο που βίωσε ο μαθητής τη διαδικασία δημιουργίας του πίνακα σε μια συγκεκριμένη στιγμή και αυτή είναι άλλωστε η ομορφιά των καλών τεχνών.
  3. Κάθε πίνακας των παιδιών παραμένει μοναδικός και εντελώς διαφορετικός από εκείνους των συμμαθητών τους και αυτό δίνει πολύπλευρη διάσταση στο πρόγραμμα.
  4. Οι ικανότητες αισθητικής ανάπτυξης, αφήγησης και στοχασμού, που χρησιμοποιούν οι τέχνες, βοηθούν τα παιδιά ν’ αναπτύξουν νέες μορφές γλώσσας, ν’ εκφράσουν τη γνώση τους και να χρησιμοποιήσουν το πρόγραμμα για ν’ αποκτήσουν νέα ερεθίσματα.
  5. Πολλές βασικές ακαδημαϊκές ικανότητες μπορούν να ερευνηθούν, να κατανοηθούν και να εφαρμοστούν αν διδαχθούν σε σχέση με μια δραστηριότητα τέχνης.
  6. Η σχέση μεταξύ του «βλέπω, λέω και σχεδιάζω» μπορεί ν’ αποβεί εξαιρετικό όπλο στα χέρια των εκπαιδευτικών για να διδάξει ικανότητες γραφής. 
  7. Οι καλλιτεχνικές εκφράσεις των μαθητών μπορούν να δώσουν στους εκπαιδευτικούς επιπλέον τρόπους να κατανοήσουν τι έχουν καταλάβει οι μαθητές σχετικά με γεγονότα και έννοιες. 
  8. Το σχέδιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν κίνητρο ώστε να μάθει το παιδί να γράφει και αυτό το δημιουργικό ερέθισμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα προκειμένου η μάθηση να γίνει και διασκέδαση.
Επιλογικά, όλα τα δεδομένα της έρευνας υποστηρίζουν την άποψη ότι το συγκεκριμένο στο πρόγραμμα Ιστορίας της Τέχνης βοήθησε τους μαθητές ν’ αναπτύξουν καλλιτεχνική ορολογία, εμπλούτισε τη γνώση τους με στοιχεία γύρω από τη ζωή των καλλιτεχνών, ανέπτυξε την ικανότητα απομνημόνευσης πληροφοριών και όλοι οι μαθητές βελτιώθηκαν στον τομέα της αυτοσυγκέντρωσης και στη δεξιότητα της ανάγνωσης και της γραφής.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

 Κατά τη διάρκεια του σεμιναριακού κύκλου οι μαθητές θα μελετήσουν καλλιτέχνες όπως ο Μιχαήλ Άγγελος, ο Ρέμπραντ, ο Καραβάτζιο, ο Μονέ, ο Ρενουάρ, ο Ντεγκά, ο Σεζάν, ο Βαν Γκογκ, ο Καντίνσκι, ο Πικάσο, ο Σαγκάλ, ο Μιρό, διαφορετικών περιόδων και ρευμάτων της Ιστορίας της Τέχνης, όπως η Αναγέννηση, το Ροκοκό, το Μπαρόκ, ο Ιμπρεσιονισμός, ο Εξπρεσιονισμός, ο Μεταϊμπρεσσιονισμός, ο Κυβισμός και ο Σουρεαλισμός. Οι μαθητές θα μελετήσουν το ιστορικό πλαίσιο κάθε εποχής, θα συγκρίνουν τα διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα, καθώς και την τεχνοτροπία του κάθε καλλιτέχνη.

6Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου